FAQ
Om oss
Hvem kjøper jeg billetter fra?
Hva slags billetter kan jeg bestille gjennom Ticmate?
Bestilling hos oss
Hvordan bestiller jeg mine billetter?
Hvilket navn bør jeg bruke på min reservasjon?
Hvordan bruker jeg mine billetter?
Hva gjør jeg hvis jeg ikke har mottatt mine billetter?
Hva er inkludert i billettprisen?
Er det rabatter for barn, studenter eller pensjonister?
Hvor er møtested for min tur?
Hva betyr det at mine billetter er på forespørsel?
Hvordan bestiller jeg billetter til en gruppe?
Hvordan er vilkårene for å bestille hos Ticmate?
Tilbyr dere noen slags kansellasjons-beskyttelse?
Kan jeg kontakte Ticmate?
Tips
Selger dere billetter til Frihetsgudinnen?
Hvem kjøper jeg billetter fra?
Ticmate er et svensk selskap, og vårt mål er å bli det ledende europeiske selskap innen salg av internasjonale billetter og turer til alle slags begivenheter og steder. Vi tror informasjon om de beste hendelsene og opplevelsene rundt om i verden bør være tilgjengelige uansett hvor du bestiller fra - vi snakker norsk, og du betaler i NOK. Vi jobber kun med sertifiserte billettselgere, vanligvis de aller beste fra hvert enkelt reisemål. Her kan du finne all informasjon du trenger og gode billetter til musikaler, turer, fotballkamper, de heteste attraksjoner og opplevelser i verdens største byer! Les mer om oss og hva vi gjør i Om Ticmate.
Tilbake til FAQ
Hva slags billetter kan jeg bestille gjennom Ticmate?
Vi tilbyr et bredt utvalg med omhu av billetter til verdens flotteste hendelser, attraksjoner og turer. Fra Madame Tussauds og de største musikere i London og New York, til Eiffeltårnet i Paris og helikopterturer gjennom Grand Canyon - bestill på nett hjemmefra og la nedtellingen begynne! Du kan finne alle våre billetter her.
Tilbake til FAQ
Hvordan bestiller jeg mine billetter?
Vårt bestillingssystem har blitt designet med stor kjærlighet av våre egne utviklere og er 100 % nettbasert. Siden det stadig oppdateres kommer du alltid til å finne den nåværende tilgjengeligheten til de heteste attraksjonene, turene og begivenhetene. Vi har satt sammen all informasjon du trenger før du forlater ditt hjem, og du kan finne det direkte på siden til den spesifikke opplevelsen du ser etter. Alle bestillinger blir gjort på nett. Velg rett og slett datoen du foretrekker for hver attraksjon, og så får du se alle oppdaterte priser og tilgjengelighet.
Tilbake til FAQ
Hvilket navn bør jeg bruke på min reservasjon?
Vennligst merk at navnet du oppgir i løpet av steg 2 av bestillingsprosessen (kunde-informasjon) kommer til å synes på kupongen(e). Kun den personen som har navnet synlig på kupongen(e) vil være i stand til å sjekke inn ved stedet ved å vise en gyldig legitimasjon. Hvis du planlegger å gjøre noen spesielle svært glad med en gave, anbefaler vi at du oppgir denne personens navn når du legger inn en bestilling. Du kan fortsatt bruke din egen e-postadresse, så bekreftelsen og e-billettene blir sendt rett til deg.
Tilbake til FAQ
Hvordan bruker jeg mine billetter?
Så snart du fullfører din bestilling på nett, vil du alltid motta en kvittering for din bestilling vi a e-post. Den detaljerte informasjonen om hvordan du mottar og bruker dine billetter er spesifikk for hver enkelt hendelse. Vi gjør alt vi kan for at prosessen skal bli så enkel og papirfri som mulig, men vennligst les gjennom den tilgjengelige informasjonen for hver attraksjon, tur eller hendelse når du bestiller dine billetter. Instruksjonene om hvordan å bruke dem er også inkludert i selve e-billetten, sendt via e-post.
Tilbake til FAQ
Hva gjør jeg hvis jeg ikke har mottatt mine billetter?
Hvis du ikke har mottatt dine billetter, ta det rolig! Bare kontakt oss før den bestilte datoen, så vil vi sende deg billettene straks en gang til. Selv om vi ikke kan se om billettene har nådd din innboks, sender vi deg dem gledelig igjen - selv om det er en annen e-postadresse! Vennligst merk at vi ikke nødvendigvis er i stand til å refundere billetter som har blitt forlatt ubrukt fordi de ikke nådde din innboks - de kan ved et uhell ha havnet i folderen for søppelpost!
Tilbake til FAQ
Hva er inkludert i billettprisen?
Prisene du ser på nett er alltid totalprisen, som inkluderer inkluderer billettprisen til arrangøren/teateret, samt avgifter fra arrangøren/teateret, vår agent/leverandør og oss. Det vil si alle kostnader, skatter og bestillingsgebyrer som kan forekomme. Du behøver ikke å betale tilleggsgebyrer ved attraksjonen – heller ikke stå i kø for å kjøpe billetter, siden du allerede har gjort dette på nett. Våre priser er ofte billigere enn hos andre forhandlere og noen ganger billigere enn selve stedet, ved å være en oversjøisk forhandler som ikke selger lokalt. I de fleste tilfeller er et bestillingsgebyr på 10-25% inkludert i prisen på musikaler, teater eller operabilletter. Når det gjelder fotball, er bestillingsgebyrer generelt rundt 10-50%, men noen ganger høyere hvis det er en A-kamp (for eksempel Champions League). Siden vi kjøper våre fotballbilletter på forhånd, betyr det at vi fortsatt har billetter tilgjengelige selv om billettkontoret er utsolgt. Å kjøpe hos oss betyr at du er garantert en billett før du reiser hjemmefra og at du ikke trenger å uroe deg for om hendelsen er utsolgt og om svartebørs-billetter, noe som ofte er mye mer kostbart enn våre billettpriser!
Tilbake til FAQ
Er det rabatter for barn, studenter eller pensjonister?
Vi har ingen rabatter for studenter, dessverre – men i mange tilfeller er det rabatter for barn og i noen tilfeller for pensjonister også. Hvis det er spesielle billetter for barn eller pensjonister, kan du se det etter å ha valgt en spesifikk dato for din tur. Husk å sjekk aldersgrensen for hver enkelt type billett, siden den kan variere.
Tilbake til FAQ
Hvor er møtested for min tur?
Du kan finne nøyaktig adresse og et kart over møtested på bestillingssiden til den spesifikke turen du ønsker å bestille – alle våre møtesteder er sentralt plassert og enkelt å nå med T-bane (eller til fots!). Møteadressen blir også inkludert på din billett.
Tilbake til FAQ
Hva betyr det at mine billetter er på forespørsel?
Hovedregelen når det gjelder bestilling gjennom oss er at din bestilling blir bekreftet automatisk når betalingen er fullført. Likevel krever noen hendelser bekreftelse fra stedet, arenaen eller en lokal agent. Disse bestillingene refererer vi til som ”bestilling under forespørsel”, og bestillingen kan ikke bekreftes før forespørselen er plassert og vi hører tilbake fra tilbyderen. Hvis en attraksjon er en ”bestilling under forespørsel”, blir informasjonen vist på bestillingssiden. Vanligvis tar bekreftelsen av bestillingen mindre enn 48 timer, selv om det kan ta lengre i helger og helligdager. Så snart din reservasjon er bekreftet av arenaen / agenten, sender vi deg billetter via e-post og fullfører betalingen av din bestilling. Dersom det skulle være umulig p bekrefte dine billetter vil vi informere deg via e-post, og beløpet som er holdt av på ditt kredittkort vil bli sluppet løs.
Tilbake til FAQ
Hvordan bestiller jeg billetter til en gruppe?
Du kan alltid legge flere billetter i din handlekurv før du går i gang med betalingen, noe som sørger for at du har alle dine billetter under samme bestilling (f.eks legge 8+6 billetter til en gruppe på 14 mennesker, 8+8+8 for 24 billetter og så videre). Vennligst merk deg at vi ikke tilbyr grupperabatt for tiden. Merk: å legge mange billetter til samme bestilling betyr at du har en enkelt kupong for hele gruppen.
Tilbake til FAQ
Hvordan er vilkårene for å bestille hos Ticmate?
Vennligst bruk noen øyeblikk på å lese våre vilkår og betingelser her (de er ikke så veldig omfattende!), spesielt når det gjelder kanselleringer eller endringer. Generelt tillates vi ikke å kansellere, endre eller tilbakebetale dine billetter på grunn av vilkårene til våre lokale operatører, men vi er villige til å gjøre dette hvis vi får lov. Vennligst merk at et gebyr kan komme som følge av en kansellering/endring. Du må gjerne kontakte vårt kundestøtte-senter for mer detaljert informasjon.
Tilbake til FAQ
Tilbyr dere noen slags kansellasjons-beskyttelse?
Ja, du kan legge til en kansellasjons-beskyttelse til alle bestillinger gjort med oss. Den gir deg full dekning hvis en ulykke oppstår eller hvis du eller noen i gruppen som skal reise eller noen av dine nærmest slektninger blir syk, i forbindelse med denne spesifikke bestillingen. Vennligst merk at medisinsk dokumentasjon er nødvendig for at beskyttelsen kan være gyldig, og beskyttelsen kan ikke legges til en eksisterende bestilling. Du kan finne flere detaljer om kansellasjons-beskyttelse i din handlevogn.
Tilbake til FAQ
Kan jeg kontakte Ticmate?
Ja, svært gjerne! Du kan nå oss gjennom vår internasjonale kundestøtte-senter helpdesk@ticmate.com, eller med telefonen du finner under “Kontakt” - vennligst merk at ordrebekreftelsen blir sendt fra en “ingen svar” e-postadresse. Vi hører gledelig om dine meninger og hjelper deg med dine forespørsler. Vår kontortid er fra 8:00 til 17:00 CET (sentral, europeisk tid), mandag til fredag (selv om vi innrømmer å lese e-post i helgene også :-) )
Tilbake til FAQ
Selger dere billetter til Frihetsgudinnen?
Vi tilbyr et Statue of Liberty Cruise, der du kan oppleve Frihetsgudinnen, i tillegg til noen fantastiske sightseeing cruises til Liberty Island, der Frihetsgudnnen er plassert. Vennligst merk at du vil bli nødt til å kjøpe ekstra billetter på stedet for å få tilgang til selve statuen.
Tilbake til FAQ